Monday 22 August 2011

shopping raya

assalamualaikum,salam ramadhan :)

akhirnya kite suda masuk ke penghujung ramadhan iaitu 10 ramadhan yg terakhir..alhamdulillah :)
pada saat ini umat islam sedang berlumba-lumba untuk merperbanyakkan amal ibadat dan pada saat ini juga umat islam sedang sibuk membeli barang2 keperluan untuk hari raya..dinasihatkan agar kite sume sebagai umat islam tidak terlalu boros untuk shopping raya dan juga tidak terus meninggalkn solat tarawikh,tadarus al-quran dan sebagainye semata-mata untuk membuzykan diri pegi shopping raya *peringatan untuk diri sendiri juga!

wahai kaum perempuan,mesti korang da beli baju raya kn? standard la..perempuan kn..wajib beli awal..termasuk aku jugak..tehee~ n bagi kaum lelaki,ade yg lebih lebih prefer tok cari baju raya bile pd 1 malam,de siaran yang di tunggu-tunggu and paling famous kt dalam  tv tuh berkate mcm ni "...mohon besar raja2,telah mengishtiharkan,pd 1 syawal n bla3.."  fine,korang memang chill!

untuk raye taon 2011 nie,mak aku ckp tema warne merah..n 4 sure la baju raye kene warne merah kn..baju raye aku baju biace jer..baju kurung pahang or baju kurung riau..bg aku,bile pakai baju kurung tuh perasaan untuk menjadi perempuan melayu terakhir tibe2 menyelinap masuk secara tulus dan mulus dalam sistem urat saraf aku sekaligos menjadikan semua perempuan yg pakai baju kurung akan kelihatan cantek seperti puteri gunung ledang..ececececeh . and percayelah,baju kurung mempunyai keunikannye tersendiri n orang yg memakainye akan bertambah ayu lagi maniss jika bertudung ^__^

ok,malas nk bebel panjang,haruslahh tepek gambar kat cni kan..antare gambar aku pegi shopping dgn family aku .

adik aku berkate,auuwwww..ohsem nye gamba kite..dush3 *_*




bile penyakit sebulan sekali perempuan  dah dtg,nk shopping pon kadang2 xde mood..sila lihat muncung itik ku.





bkn shopping  kasut raya tp beli kasut nk bwk pegi class.. bile cuti 4 bln,sume kasut aku da reput..alasan yg bole di terime :')

ok,done..selamat berpuasa semua ^__^

1 comment: